Naujienos
Mokyklos gerosios patirties pristatymas įgyvendinant projektą „Kokybės krepšelis“
Nuo 2022 m. vasario mėnesio Lietuvoje įsibėgėjo projekto „Kokybės krepšelis“ gerosios patirties sklaidos renginiai. Visos 180 I etapo mokyklos parengė savo sėkmės istorijas, kuriomis dalinosi vienos su kitomis iki pat kovo mėnesio pabaigos. Susitikimų metu mokyklų atstovai išklausė pristatymus ir pasidalino savo įžvalgomis, įspūdžiais, mintimis apie galimybes pasimokyti, pritaikyti kolegų patirtį savo veikloje.
Kovo 25 d. mūsų mokyklos mokytojų grupė, atsakinga už projekto įgyvendinimą mokykloje (direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Biskienė, mokytojos Laura Urbšytė ir Vida Senkuvienė), dalinosi patirtimi bei pasiektais rezultatais. Šiai konferencijai pasirengti padėjo konsultantė Renata Pavlavičienė.
Konferencijos metu kalbėjome tema „Mokytojų priimami duomenimis grįsti sprendimai pagerino mokinių individualią pažangą“. Po mokykloje atlikto išorės vertinimo (2019 m.) supratome, jog daroma daug, gaunama daug duomenų, kuriuos analizuoja tik administracija; mokytojai dirba siekdami savo asmeninės sėkmės; kai kurios veiklos vyksta tik siaurame kolegų rate: pvz. dėl vertinimo buvo susitarę atskirų sričių dalykų mokytojai: kalbininkai, tiksliųjų mokslų, socialinių ir t.t.; į veiklas įsitraukia tik dalis mokytojų. Tai sudarė sąlygas ir skirtingai suvokti, kas yra pažanga, kaip ją pamatuoti, kas yra gera pamoka. Supratome, kad mokyklos pažanga priklauso nuo kiekvieno joje esančio asmens pažangos: tiek mokinio, tiek, mokytojo, tiek administracijos. Todėl stiprinant mokyklos bendruomenės pastangas sistemingai siekti mokinio individualios pažangos teko atnaujinti turimus susitarimus, priimti naujus ir jų laikytis. Mūsų siekis – sustiprinti mokytojų profesionalumą bei mokinių gebėjimus stebėti ir planuoti asmeninę pažangą.
Aptarti mokyklos procesai, kurie vyko tobulinant veiklas vardan mokinio asmeninės pažangos. Pasidžiaugta, jog dauguma mokytojų į(si)traukė į mokyklos veiklos bei savęs vertinimo procesus įvairiose grupėse: mokytojų, vadovų, mokinių ir jų tėvų; priimti susitarimai, kas yra gera pamoka; suvienodinta visų mokomųjų dalykų vertinimo forma, kurioje palikta vietos ir dalyko mokytojui papildyti ją savais kriterijais; pasidalinta klasių vadovų, dalykų mokytojų atsakomybėmis stebint mokinių asmeninę pažangą; pamokose suteikta pagalba mokiniams, kuriems reikalinga mokymo(si) pagalba; į mokinio asmeninės pažangos stebėjimą įtraukti tėvai (organizuojami trišaliai pokalbiai).
Taigi, į asmeninę sėkmę veda diskusijose priimti susitarimai, pasidalintos atsakomybės bei nuolatinis bendradarbiavimas.
Parengė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Biskienė