Naujienos
Mes vėl susitikom!
Šie labai kitokie mokslo metai ir baigėsi neįprastai. Paskutinė savaitė norintiems pagerinti rezultatus buvo skirta konsultacijoms, panaikinti nuotolinio mokymosi metu susidariusias spragas, projektinėms veikloms, integruotoms pamokoms, susitikimams.
Prieš pat paskelbiant karantiną 7 klasės mokiniai smagiai keliavo po Vilkaviškį, o paskutinę karantino dieną, lygiai po trijų mėnesių, išsiilgę vieni kitų susitikome prie Balsupių tvenkinio. Tikslas: turiningai ir aktyviai praleisti popietę, pasidalinti įspūdžiais apie karantino laikotarpį ir susikurti šiltus prisiminimus prieš išsiskiriant vasarai.
Kūrėme laužą, kepėme dešreles ir zefyrus, žaidėme tinklinį, lauko tenisą, ant akmenėlių vieni kitiems rašėme palinkėjimus vasarai, kalbėjomės, kas ir kaip leido laisvalaikį karantino metu, kokių naujų dalykų atrado, kaip sekėsi nuotolinis mokymasis... Mėgavomės netikėtai Darijos Gražulytės mamos atvežtais ledais. Tačiau, aišku, smagiausia ir įspūdingiausia – tai maudynės ežere. Sudėtinga tam atsispirti, kai lauke tokia kaitra, o vanduo visai nešaltas. Todėl maudėmės į valias ir po intensyvaus trijų mėnesių darbo džiaugėmės vasaros dovanojamais malonumais.
7 klasės vadovė
Regina Gintautaitė-Aželskienė
5-tokų susitikimas-iškyla
Išsiilgę vieni kitų, 5 klasės mokiniai, birželio 19 d. susitiko prie Balsupių tvenkinio: kūrė laužą, kepė dešreles ir gamino dešrainius, kalbėjosi, kas ir kaip leido laisvalaikį karantino metu, kokių naujų dalykų atrado, kaip sekėsi nuotolinis mokymasis...
Tačiau, aišku, smagiausia ir įspūdingiausia – tai maudynės ežere, tad maudėsi visi į valias ir po intensyvaus trijų mėnesių darbo džiaugėsi vasaros dovanojamais malonumais.
AČIŪ TĖVELIAMS UŽ VISAPUSIŠKĄ PAGALBĄ MOKANTIS NUOTOLINIU BŪDU, RUOŠIANTIS SUSITIKIMUI -IŠKYLAI.
Už sukurtą laužą ir iškeptas dešreles dėkojame Deimilės Biskytės tėvams.
Gražios vasaros visiems!
Vaizdo medžiagą apie iškylą rasite Čia.
Parengė 5 klasės vadovė Laura Urbšytė
Išvyka į ,,Zoo parką"
Birželio 17 dieną mokymosi namuose veiklos vyko kitaip. Tai diena, kupina ne tik saulės šilumos, bet ir juoko, įsimintinų akimirkų, nepamirštamų vaizdų ir jaukaus buvimo kartu.
,,Zoo parke" esančius gyvūnus lankė mokytoja Laura, mama Ingrida, 10 klasės mokinė Laura su sese ir broliu.
Laikas buvo praleistas turiningai, aktyviai, tobulinant elgesio ir bendravimo įgūdžius, dalintasi įspūdžiais apie nuotolinį mokymąsi bei susikurti šilti prisiminimai prieš atsisveikinant su mokykla.
Vaizdo medžiagą apie išvyką rasite Čia.
Parengė vyresnioji dailės ir technologijų mokytoja Laura
Būrelio „Jaunieji gamtininkai“ veiklos pavasarį
Bendraudami nuotoliniu būdu jaunieji gamtininkai kovo-gegužės mėnesiais stebėjo gamtą, darė bandymus, eksperimentavo. Susipažinę su gamtos reindžerių veiklomis, daugiau sužinojo apie mus supančią aplinką ir saugomas teritorijas, rado smagių būdų pažinti naujas vietas.
Jaunieji gamtininkai, mokydamiesi namuose, tyrinėjo artimą aplinką, aktyviai ir kūrybingai veikė. Juos džiugino, stebino ne tik pavasariniai žiedai, bet ir žemę netikėtai užklojęs sniegas.
Ar žinote, kaip pasidaryti žmogeliuką ilgais plaukais, kuris gali jus pradžiuginti namuose? Jaunieji gamtininkai jums gali padėti. Oliziuką tikrai lengva pasidaryti. Kasdieninis laistymas ir vis „ilgėjantys plaukai“ suteikė vaikams daug džiaugsmo.
Na, o kaip gi be eksperimentų, bandymų. Sužinoję Verbų sekmadienio, Velykų papročius, kaip kiaušiniai paverčiami margučiais, išsiaiškinę raštų ir spalvų simboliką, mokiniai margino kiaušinius pasirinktomis natūraliomis gamtos priemonėmis.
Mokiniai stebėjo, tyrinėjo bulves, iš jų akelių augančius daigus. Atliko įdomiuosius eksperimentus: „Gigantiškas guminukas“, „Dramblio dantų pasta“, „Vaivorykštė“, „Lavos lempa“. Virtualaus susitikimo aplinkoje pasidalino atliktų bandymų įspūdžiais, darė išvadas, mandagiai išklausė kitų nuomonę.
Aptardami būrelio veiklas virtualaus susitikimo aplinkoje, mokiniai pasidžiaugė nuveiktais darbais, pasižadėjo būti Gamtininkais iš didžiosios raidės: saugoti, tausoti, puoselėti gamtą bei dalintis patirtais vasaros įspūdžiais, netikėtomis akimirkomis.
Būrelio vadovė Rima Dambrauskienė
Ar sunki vertėjo duona?
Kadangi paskutinė mokslo metų savaitė buvo skirta projektinėms veikloms, sugalvojome, jog mokiniams turėtų būti įdomu ir naudinga paragauti vertėjo duonos.
Septintokai literatūros pamokose visus mokslo metus gilinosi, kas yra lietuvių liaudies daina, kokie jos bruožai, klausė ir analizavo daug patriotinių, partizaninių, „dainuojančios revoliucijos“ laikotarpio dainų, todėl jiems užduotis buvo – pasirinkti dainą anglų kalba ir išversti ją į lietuvių kalbą, o jei vertimas jau yra, palyginti jį su savu. Mokinių pasirinktos dainos buvo skirtingos ir nuotaikingos. Vis tik pirmasis lengvumo įspūdis ir galvojimas, kad puikiai supranti, apie ką yra svetima kalba skambanti daina, dingsta vos pradėjus ją versti ir gilintis į jau gimtąja kalba išverstą turinį. Mokiniai susidūrė su akivaizdžiais skirtumais tiek žodyno, tiek turinio atžvilgiu. Na, o galutinė išvada, kurią padarė septintokai, tokia: prireikus dainą išversti į kitą kalbą nekeičiant jos turinio, reikia nemenkai pasukti galvą ieškant kuo taiklesnių žodžių, ir tik iš pirmo žvilgsnio šis darbas atrodo labai paprastas.
Aštuntokai lietuvių literatūros kursą užbaigė kalbėdami apie humorą, aiškindamiesi, kokios humoro formos, kokia jo paskirtis grožinėje literatūroje. Todėl jiems parinkome kiek kitokią užduotį – išversti pasirinktą lietuvišką arba anglišką anekdotą ir pateikti jį klasei abiem kalbom. Pradžioje pamokos susipažinome su paties žodžio anekdotas kilme ir jo kelione iki šių dienų. O dalinantis įspūdžiais apie patį vertimo procesą, mokiniai pripažino, jog reikia paplušėti sklaidant žodynus, pamąstyti, ar tikrai pirminė žodžių reikšmė tinka nusakyti norimai nuotaikai siekiant sulaukti tinkamos klausytojo reakcijos.
Visi mokiniai priėjo prie bendros išvados – norėdamas būti teisingai suprastas, vertėjas turi būti tikras virtuozas. Moki žodį – pasieksi klausytojo ar skaitytojo širdį.
Anglų kalbos mokytoja V. Senkuvienė,
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja R. Gintautaitė-Ažleskienė
Projektinė veikla „Laikas“ trečioje klasėje
Birželio 1–5 dienomis trečios klasės mokiniai vykdė projektą „Laikas“, kurio metu atliko įvairias užduotis. Dirbdami grupėse, savarankiškai ieškojo atsakymų į pateiktus klausimus, informacijos internete tema „Saulė, vanduo, ugnis, smėlis – beribiame laike“. Virtualaus susitikimo aplinkoje pristatė grupėse surinktą informaciją, atsakė į klausimus, palygino, kuo skiriasi laiko nustatymas senovėje ir dabar. Išsprendė matematinį uždavinį „Ugnies laikrodis“ bei suskaičiavo, koks laiko tarpas praėjo degant žvakei. Susipažinę su vandens laikrodžiu, jį pasigamino ir virtualioje mokymosi aplinkoje atliko bandymą: stebėjo, kiek vandens išbėgo per 1 min., 2 min., 5 min. Visą savaitę, kiekvieną dieną darydami mankštą, mokiniai skaičiavo, kiek gali padaryti pritūpimų, atsilenkimų, šuoliukų per 1 minutę, palygino atliktų pratimų skaičių per nurodytą laiką, nusakė, kaip galima būti fiziškai aktyviam ir fiziškai pasyviam.
Integruodami į veiklas anglų kalbą kiekvienas mokinys sudarė ir sukūrė savo dienotvarkę lietuvių ir anglų kalbomis. Nurodė, kodėl norint būti sveikam ir gerai jaustis, reikia laikytis miego, mokymosi ir laisvalaikio ritmo. Muzikinėje veikloje „Laiko santykis muzikoje, griežtas ritmo ir tempo išlaikymas“, nusakė, kur ir kaip skaičiuojamas laikas muzikoje, surašė ritminius darinius duotiems metras. Užsiėmime „Mano skaitymo gebėjimai per 1 minutę“, dirbdami porose, virtualioje mokymosi aplinkoje skaičiavo, kiek žodžių perskaitys per minutę laiko.
Apibendrindami projekto „Laikas“ veiklas, mokiniai aptarė laiko skyrimą knygų skaitymui, kokias knygas šią vasarą skaitys ir kodėl. Trečiokai buvo pakviesti priimti iššūkį – pasirinktas knygas per vasarą perskaityti! Ir nesvarbu, ar tai aptartos knygos, ar savarankiškai pasirinktos, svarbiausia – draugauti su knyga ir turiningai su ja praleisti laiką vasarą!
3 klasės mokytoja Rima Dambrauskienė