Mokykloje startuoja projektas „Kokybės krepšelis“

Spausdinti
Paskelbta: Antradienis, 03 lapkričio 2020

KKP

   Vilkaviškio r. Keturvalakių mokykla-daugiafunkcis centras dalyvauja Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamame projekte Nr. 09.2.1-ESFA-V-719-01–0001 ,,Kokybės krepšelis“. Projekto tikslas – pagerinti mokinių ugdymosi pasiekimus, įgyvendinant pokyčius savivaldybėse ir mokyklose.
   Tai tikslinė valstybės dotacija, suteikiama išimtinai mokinių pasiekimams gerinti. Lėšos skiriamos mokinių konsultacijoms, kitai mokymosi pagalbai, ugdymo aplinkai, tiriamajai ir kūrybinei mokinių veiklai organizuoti, mokytojų kvalifikacijai tobulinti ir kt. Skaityti plačiau: https://www.smm.lt/web/lt/naujienos/kokybes-krepselis
   Mokykloje sukurta projekto įgyvendinimo darbo grupė, kuri remiantis mokyklų ir savivaldybių turimais statistiniais, mokinių pasiekimų rezultatų, išorinio vertinimo ataskaitų ir kitais duomenimis parengė mokyklos veiklos tobulinimo planą. Rengiant planą bendradarbiauta su ŠMSM paskirtu konsultantu.
   Mokyklos veiklos tobulinimo plano įgyvendinimo trukmė – dveji mokslo metai (2020–2022 m. m.)
   Tikslinė grupė – 5–8 klasių mokiniai.
   "Kokybės krepšelio" sutartis Skaityti>>>
   "Kokybės krepšelio" veiklos tobulinimo planas Skaityti>>>

Informaciją parengė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Biskienė

Tėvų švietimas. Paskaita tėvams

paskaita tevams   Kovo 3 d. dauguma mūsų mokyklos mokinių tėvų dalyvaudami nuotolinėje paskaitoje įrodė, kad taip pat nori tobulėti, gilinti bei plėsti savo žinias, kad jiems rūpi vaikų emocinė būsena, jiems svarbus jų indėlis siekiant vaiko asmeninės pažangos. Paskaitos tema aktuali „Vaikų ir paauglių mokymosi motyvacijos bei pasitikėjimo savimi stiprinimas, kuriant palankią emocinę aplinką namuose ir mokykloje“. Savo įžvalgomis dalinosi lektorė psichologė Asta Blandė, kuri jau daugiau nei penkiolika metų dalinasi žiniomis su tėvais, mokyklose dirbančiais pedagogais bei specialistais, vadovais, padeda įvairių įstaigų darbuotojams stiprinti asmeninius įgūdžius.
   Susitikimo metu lektorė kalbėjo apie tai, kad bręstančio žmogaus pasitikėjimas yra labai trapus, o emocinis pasaulis greit besikeičiantis. Šalia esančių tėvų ir pedagogų užduotis - pažinti, stengtis suprasti ir išmintingai nukreipti. Tai nėra paprasta, ypač, kai kiekvienas suaugęs ir augantis žmogus yra labai skirtingas. Psichologė kvietė pažinti savo vaiką ir paauglių pasaulį bei išgirsti, kokios nuostatos ir įgūdžiai padeda tai padaryti.
   Taigi, jei norime, kad vaikas noriai mokintųsi ir patirtų mokymosi džiaugsmą, pirmiausiai turime jam sudaryti sąlygas sėkmei bei gerai savijautai.

   Paskaita finansuota iš „Kokybės krepšelio“ projekto lėšų.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Biskienė

Mokykla atsinaujino mokymosi aplinkas bei ugdymo turinį papildė skaitmeninėmis priemonėmis

Keturvalakių mokykla-daugiafunkcis centras dalyvauja Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamame projekte Nr. 09.2.1-ESFA-V-719-01–0001 ,,Kokybės krepšelis“. Tai tikslinė valstybės dotacija, suteikiama išimtinai mokinių pasiekimams gerinti. Lėšos skiriamos mokinių konsultacijoms, kitai mokymosi pagalbai, ugdymo aplinkai, tiriamajai ir kūrybinei mokinių veiklai organizuoti, mokytojų kvalifikacijai tobulinti ir kt.
   Viena iš sričių, numatytų mūsų mokyklos veiklos tobulinimo plane, yra „mokymosi aplinkų ir priemonių atnaujinimas bei pritaikymas skirtingų gebėjimų ir poreikių mokiniams“. Iš šio projekto lėšų lapkričio-gruodžio mėnesiais trijuose kabinetuose įrengtos interaktyvios erdvės, t.y. 2 klasės, matematikos ir fizikos kabinetuose pakabinti interaktyvūs ekranai. Balandžio mėnesį yra numatyti mokytojų mokymai, kaip dirbti su šiais ekranais.
   Taip pat nuo lapkričio mėnesio 5–8 klasių mokiniams yra išpirktos licencijos Eduka klasėje. Tai leidžia mokytojui pritaikyti užduotis įvairių gebėjimų mokiniams, kad šie patirtų mokymosi sėkmę bei aukštesnių rezultatų.
Informaciją parengė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Biskienė

N12620 N12621 N12622

Geresnių rezultatų link


   Siekis auginti mokinių, darančių individualią akademinę pažangą, skaičių – vienas iš svarbiausių mūsų mokyklos prioritetų dalyvaujant „ Kokybės Krepšelio“ projekte. Šiam tikslui įgyvendinti buvo suburta 6 narių darbo grupė, kuri ir rengė mokyklos tobulinimo planą, atsižvelgdama į 2019 m. gegužės 14–15 d. mokykloje vykusio išorinio rizikos vertinimo rekomendacijas, pasitelkdama paskirto konsultanto pagalbą.
   Darbo grupės nariai nuolat vykdo refleksijas, kurių metu aptaria vykdomas ar numato būsimas veiklas, inicijuoja jas ir įtraukia visą mokyklos bendruomenę. 2020 metų IV ketvirtyje įvyko keturios refleksijos-susitikimai.
   Šios grupės narių iniciatyva visi dalykų mokytojai buvo pakviesti susiburti ir kurti „VIP aplanką“, t. y. mokinio individualios pažangos aplankas, kurio reikalingumą susitikimo metu vaizdžiai pagrindė refleksijos vadovė Sonata Čibirkienė.
   Dar vienos refleksijos vadovė Laura Urbšytė susitikimo metu pristatė atliktos mokytojų anketinės apklausos išvadas (dalyvavo 13 mokytojų, dirbančių 5–8 klasėse). Apklausos tikslas – išsiaiškinti dabartinę padėtį dėl mokytojų darbo su skirtingų gebėjimų ir poreikių mokiniais. Gauti duomenys išanalizuoti ir pristatyti mokytojų posėdyje bei palyginti su mokinių apklausos rezultatais. Paaiškėjo, kad tuos pačius dalykus mokytojas ir mokinys supranta ir vertina skirtingai. Todėl sutarta kalbantis su mokiniais vartoti sąvokas diferenciacija, individualizavimas, asmeninė pažanga, kompetencijos.
   Tam, kad projektas teiktų visapusišką naudą siekiama didinti mokytojų vidinę motyvaciją, stiprinti jų įsipareigojimus atliepiant mokinių poreikius. Nuolat ieškoma naujų idėjų, jomis dalijamasi.
   Svarbu prisiminti, jog mokymo – ugdymo sąveika pirmiausiai vyksta tarp mokinio ir mokytojo, o tai iš esmės turėtų sąlygoti gerus mokymo(si) rezultatus. Orientuojamės į gebėjimą mokytis ir tobulėti visą gyvenimą šiuolaikinėje dinamiškoje ir vis labiau modernėjančioje visuomenėje. Šie kriterijai skatina siekti kokybės organizuojant ugdomąjį procesą. Žinoma, tai reikalauja nemažai fizinių ir protinių išteklių, tačiau tikime, jog įdėtos pastangos atsipirks.

Informaciją parengė anglų kalbos mokytoja Vida Senkuvienė

Metodinė diena

Metodine diena

   Vienas iš žmonių mokymo(si) būdų yra keitimasis patirtimi. Tai yra patikimas kelias į profesionalumą. Kitas – dalijimasis turima patirtimi: jis skatina žmogaus augimą, brandą. Todėl remdamosi mokymosi vieniems iš kitų principu mūsų mokykloje balandžio 19 d. mokytojos Aušra Biskienė ir Laura Urbšytė nuotoliniu būdu organizavo „Metodinę dieną“, kurios dalyviai buvo 5–9 klasių mokiniai ir šiose klasėse dirbantys mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai.
   Ši diena yra viena iš mokyklos pagrindinio ugdymo programos ugdymo plane numatytų ugdymo dienų, skirtų praktinei, pažintinei, socialinei veiklai. Kitas svarbus argumentas, kodėl vyko ši diena, t.y. „Kokybės krepšelio“ projekto veiklų įgyvendinimas. Mokyklos veiklos tobulinimo plano vienas iš uždavinių yra „sustiprinti mokytojų profesionalumą planuoti ir organizuoti pamoką skirtingų gebėjimų ir poreikių mokiniams“. Taigi organizuojant „Metodinę dieną“ visos veiklos diferencijuotos atsižvelgiant į šios dienos dalyvių – mokytojų ir mokinių - darbo pobūdį, turimą patirtį, keliamus tikslus ir lūkesčius.
   „Metodinės dienos“ veiklos buvo organizuotos, taip, kad vienu metu atskirai galėjo mokytis tiek mokytojai, tiek mokiniai. 5–9 klasių mokiniai savarankiškai (be mokytojų pagalbos) bendradarbiaudami bei naudodamiesi pateiktomis instrukcijomis, užuominomis išsprendę galvosūkius aplankė įvairias savo gyvenvietės vietas ir sukūrė baigiamuosius darbus vaizdo ir garso formatu. Įsivertinant bei aptariant dienos veiklas mokiniai džiaugėsi vieni kitų pagalba, įdomiomis užduotimis, klasės draugų įsitraukimu bei aktyvia veikla gamtoje, kuri leido atitrūkti nuo kompiuterių ekranų.
Išnaudojant patį vertingiausią mokymosi šaltinį – patirtį – mokytojai rinkosi į veiklą, kurios metu vieni dalinosi, o kiti perėmę, taikė sau. Šiuolaikinės ugdymo sistemos kelia vis kitus tikslus, vis garsiau ir atviriau kalbama apie ugdymo pritaikymą kiekvienam mokiniui, todėl ir mokytojas nuolat turi priimti naujus iššūkius ugdant skirtingų gebėjimų, poreikių, interesų turinčius mokinius. Jau nuo 2008 m. BUP diferencijavimas yra ypač ryškiai išskirtas, o 2016 m. BUP suteikia mokytojui dar didesnę laisvę ugdymo turinį pritaikyti konkretaus mokinio poreikiams. Kaip tai vyksta pamokose ir dalinosi mūsų mokyklos mokytojai: vyresnioji lietuvių kalbos mokytoja Aušra Biskienė, vyresnioji dailės ir technologijų mokytoja Laura Urbšytė, vyresnioji istorijos mokytoja Sigita Urbonienė bei anglų kalbos mokytoja metodininkė Vida Senkuvienė. Jungiamoji pranešimų tema „Diferencijavimas – pagalba mokiniui“, kad kiekvienas patirtų mokymosi sėkmę. Todėl mokytojo tikslas taip pritaikyti ugdymo turinį, kad kiekvienas mokinys pagal savo išgales ir poreikius bręstų kaip asmenybė, įgytų kompetencijų, būtinų tolimesniam mokymuisi bei prasmingam, aktyviam gyvenimui šiuolaikinėje visuomenėje. Taigi, kad diferencijavimas būtų sėkminga pagalba mokiniui, svarbu mokytojui ne tik žinoti diferencijavimo būdus ar būti savo srities profesionalumu, tačiau reikia turėti ryšį su mokiniu, kad įžiebtumėme jam sėkmę.
   Apibendrinant dienos veiklas tiek mokiniai, tiek mokytojai peržiūrėję mokinių sukurtus darbus, galėjo džiaugtis gautu rezultatu. Vieniems jis kalbėjo apie tai, kokia svarbi yra pagalba, kitiems apie savivertės augimą, nes „aš tai padariau, kadangi manimi kažkas tikėjo“, tretiems, kad tobulumui nėra ribų, dar kitiems, kad „jie tai gali padaryti ir savarankiškai“.
    Už bendradarbiavimą dėkojame mokyklos bibliotekininkei Vilijai Urbšienei.
   Nuotraukos mokytojos Lauros Urbšytės bei mokinių.
   Mokinių darbus vaizdo formatu galite peržiūrėti mokyklos Facebook paskyroje.

Parengė lietuvių kalbos mokytoja, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Biskienė

N12750 N12751 N12752 N12753 N12754 N12755 N12756 N12757 N12758 N12759

Individualūs trišaliai pokalbiai pasiekimų aptarimui

   Projekto „Kokybės krepšelis“ veikos tobulinimo plane viena iš numatytų veiklų – individualūs (trišaliai) pokalbiai apie mokinio sėkmę, kuriuose dalyvavo klasės vadovas, mokinys ir jo tėvai. Idėją organizuoti šiuos pokalbius visose klasėse pasiūlė pradinių klasių mokytojos, kurios tai jau taikė keletą metų.

   Balandžio 20 d. susirinkę klasių vadovai diskutavo, dalinosi įžvalgomis apie įvykusių pokalbių sėkmes ir nesėkmes. Kiekviena vadovė pasirinko skirtingą pokalbio vedimo formą, bet visų ašis buvo individuali mokinio pažanga, jo sėkmių akcentavimas, paties mokinio lūkesčiai bei priimti susitarimai, kaip galėtų įveikti mokymosi sunkumus. Mokiniai su klasių vadovų pagalba mokėsi kelti konkrečius ugdymosi tikslus, didesnę atsakomybės dalį dėl mokymosi prisiimdami sau. Dalis klasių vadovų mokiniams pateikė įvykusio pokalbio grįžtamąją ataskaitą ir gegužės mėnesį vėl grįš prie keltų lūkesčių, tikslų.
   Visi klasių vadovai džiaugėsi pokalbių nauda. Jie tikisi, kad ir tėvams tai buvo naudinga. Po pokalbio nutarta ir kitais mokslo metais tęsti trišalius pokalbius, kurių centre būtų vaikas ir jo asmenybės pažinimas.

Informaciją parengė pradinių klasių mokytoja, MVT plano įgyvendinimo darbo grupės narė
Renata Klimavičienė

MVT plano tarpine ataskaita

Mokyklos veiklos tobulinimo plano ataskaita už 2020–2021 m. m.

 

APTARTOS ĮGYVENDINTOS „KOKYBĖS KREPŠELIO“ PROJEKTO VEIKLOS

   Jau antrus mokslo metus mokykloje įgyvendinamas „Kokybės krepšelio“ projektas. Suburta mokytojų-refleksijų vadovų komanda nuolat susitinka ir aptaria numatytą priemonių planą, analizuoja pokyčius, kurie atsispindi ugdymo procese ir mokinių pasiekimuose bei rezultatuose. Su priimtais sutarimais sistemingai supažindinami mokytojai, kurie teikia savo siūlymus. Spalio 20 d. vykusiame susitikime pristatytas patikslintas projekto planas, pasidžiaugta pasiektais rezultatais, analizuotos iškilusios problemos. (nuoroda į skaidres)

Informaciją parengė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aura Biskienė

"Kokybės krepšelio" projektas. Mokyklos veiklos tobulinimo plano patikslinimas

Susitikimas su projekto „Kokybės krepšelis“ konsultante

   Geriausias būdas išlaikyti draugystę - dalytis mintimis apie savo darbus bei rūpintis tais, už kuriuos jautiesi atsakingas. Žmones labiausiai suartina tikslinga veikla. Todėl lapkričio 19 dieną įvyko susitikimas su projekto „Kokybės krepšelis“ įgyvendinimo mokykloje konsultante Prienų rajono Švietimo ir sporto skyriaus vyriausiąja specialiste Renata Pavlavičiene.
   Susitikimo, kuriame dalyvavo mokyklos darbo grupės nariai (direktorė N. Jankauskienė, pavaduotoja ugdymui A. Biskienė; mokytojos L. Urbšytė ir V. Senkuvienė), koordinuojantys projekto įgyvendinimą mokykloje, metu aptarėme 2020–2021 m. m. mokyklos veiklos tobulinimo planą, įsivardinome, kokias veiklas įgyvendinome, kuo jos buvo mums reikšmingos kaip bendruomenei ir kiekvienam asmeniškai. Pasidžiaugta vyraujančia mokykloje susitarimų kultūra, ypatingai dėl asmeninės mokinio ugdymosi sėkmės, stebimos pažangos, gerinant 5–8 klasių mokinių akademines žinias, bei skaitmeninių priemonių įsigijimu ir naudojimu. Aptartas ir siekiamas rezultatas, tvarumas bei tolimesnis veikimas.
Reflektuojant įvardintos ir tos sėkmingos veiklos, kuriomis galėtume pasidalinti ir su kitomis rajono ar respublikos ugdymo įstaigomis.
   Nuoširdžiai dėkojame konsultantei R. Pavlavičienei už nuolatinį rūpestį, stiprinantį žodį, kryptingą veiklą.

   „Kokybės krepšelio“ projekto koordinacinės darbo grupės vadovė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Biskienė

Susitikimas su konsultante

Praktinis seminaras mokytojams apie kūrybą ir kūrybiškumą

   Naujuosius kalendorinius metus Keturvalakių mokyklos mokytojai pradėjo praktiniu seminaru apie kūrybą ir kūrybiškumą. Sausio 7 d. mokykloje lankėsi psichologas, socialinių mokslų daktaras Tomas Lagūnavičius, kuris dalindamasis savo praktiniu patyrimu kalbėjo tema „Kaip lengvai integruoti kūrybines užduotis pamokose“. Kaip teigė lektorius, dalis mokytojų vengia kūrybinių užduočių pamokose, nes jos sunkiai integruojamos ir užima daug laiko. Todėl sunku planuoti pamoką. Tačiau yra nesudėtingų kūrybinių užduočių, kurias lengva integruoti į įvairias pamokas. Kūrybinės užduotys turi būti parengtos iš karto ir derintis su pamokos tematika. Kompetentingas mokytojas turi turėti platų kūrybinių užduočių arsenalą, kurias būtų nesudėtinga paruošti pamokai. Šioms užduotims nereikia papildomų techninių priemonių ir galima jomis naudotis paprastomis mokiniams prieinamomis priemonėmis.

   Įprotis kiekvieną pamoką kurti ką nors naujo, sumažina nerimą ir pasipriešinimą vėlesniuose mokymo etapuose, kai reikia įgyvendinti sudėtingus projektus. Užsiėmimo metu mokėmės nesudėtingų kūrybinių užduočių, kurias galima lengvai integruoti į pamokas.
   Po seminaro tarp mokytojų kilusi diskusija dar ilgai nerimo. Dalinuosi mokytojų mintimis.

   „Seminaro pagrindinė žinutė buvo ta, jog mokytojas moko, o mokinys mokosi tol, kol išmoksta. Rezultatas reikalingas, nepakanka tik proceso. Abi pusės turi savo teises ir pareigas. O mokytojas dar ir kūrybingai stengiasi kiek įmanydamas perteikti vaikui pagrindines žinias. Tik abipusis supratimas duoda abi puses tenkinančius rezultatus. Juk mokiniai, kad ir kaip bebūtų žiauru teigti, yra būsimos negailestingos darbo rinkos dalyviai. Ir visi viliasi būti sėkmingi. Dauguma tėvų vis dar šventai tiki, kad už jų vaikų ateitį atsakingi mokytojai. Ar tikrai? Gal ir taip, jei tas mokinys nebėga nuo begalinio mokytojo gerumo: nemokamų konsultacijų, nuolat teikiamos pagalbos“.

Anglų kalbos mokytoja Vida Senkuvienė

   „Seminaras buvo įdomus, naudingas, bet kartu sukėlė daug prieštaringų minčių. Jau pirma lektoriaus ištarta frazė suintrigavo: „Dėmesio, kolegos, Koršunovo spektaklis“. Savo charizma, sparčiu tempu ir gebėjimu sukoncentruoti lektorius įtraukė į praktinius mokymus. T. Lagūnavičius per praktines užduotis parodė, kad tik derinant kalbėjimą su judesiu kur kas efektyviau įsimenama informacija. Priminė ir patvirtino seną tiesą, kad nuolatinis kartojimas visiems gali padėti išmokti, o pradiniame ugdyme tai ypač svarbu. Po informacijos gausos, pavyzdžių dabar reikia ir man atlikti namų darbus – atsirinkti, kokius metodus, užduotis išbandysiu, pritaikysiu savo darbe“.

Pradinių klasių mokytoja Renata Klimavičienė

   „Labai patiko lektoriaus mokymų vedimo technika, energingumas, dalyvių dėmesio sukoncentravimas, įtraukimas, aiškus ir konkretus svarbiausių akcentų sudėliojimas, taip pat puikus humoro jausmas. Lektorius pateikė lengvai praktikoje pritaikomų metodų, kurie padės pamokas labiau susisteminti, į jas pažvelgti kūrybiškiau. Mes kaip mokiniai, seminaro metu mokėmės išlaikyti dėmesį, struktūruoti ir įsiminti dėstomą dalyką, išbandėme kūrybines užduotis. Gavome patarimų, idėjų kaip pamokose padėti specialiųjų poreikių mokiniams ir kaip produktyviai, konkrečiai, tiksliai ir taikant tam tikrus metodus, kūrybines užduotis išmokyti vaikus įsisavinti mokomąją medžiagą“.

Logopedė, specialioji pedagogė Kristina Vizbarienė

   Šis seminaras – tai viena iš „Mokyklos veiklos tobulinimo plane“ numatytų veiklų siekiant tikslo sustiprinti mokytojų profesionalumą planuoti ir organizuoti pamoką skirtingų gebėjimų ir poreikių mokiniams. Seminaras apmokėtas iš „Kokybės krepšelio“ projekto lėšų.

Informaciją parengė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Biskienė

 

Mokyklos gerosios patirties pristatymas įgyvendinant projektą „Kokybės krepšelis“

   Nuo 2022 m. vasario mėnesio Lietuvoje įsibėgėjo projekto „Kokybės krepšelis“ gerosios patirties sklaidos renginiai. Visos 180 I etapo mokyklos parengė savo sėkmės istorijas, kuriomis dalinosi vienos su kitomis iki pat kovo mėnesio pabaigos. Susitikimų metu mokyklų atstovai išklausė pristatymus ir pasidalino savo įžvalgomis, įspūdžiais, mintimis apie galimybes pasimokyti, pritaikyti kolegų patirtį savo veikloje.
   Kovo 25 d. mūsų mokyklos mokytojų grupė, atsakinga už projekto įgyvendinimą mokykloje (direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Biskienė, mokytojos Laura Urbšytė ir Vida Senkuvienė), dalinosi patirtimi bei pasiektais rezultatais. Šiai konferencijai pasirengti padėjo konsultantė Renata Pavlavičienė.
   Konferencijos metu kalbėjome tema „Mokytojų priimami duomenimis grįsti sprendimai pagerino mokinių individualią pažangą“. Po mokykloje atlikto išorės vertinimo (2019 m.) supratome, jog daroma daug, gaunama daug duomenų, kuriuos analizuoja tik administracija; mokytojai dirba siekdami savo asmeninės sėkmės; kai kurios veiklos vyksta tik siaurame kolegų rate: pvz. dėl vertinimo buvo susitarę atskirų sričių dalykų mokytojai: kalbininkai, tiksliųjų mokslų, socialinių ir t.t.; į veiklas įsitraukia tik dalis mokytojų. Tai sudarė sąlygas ir skirtingai suvokti, kas yra pažanga, kaip ją pamatuoti, kas yra gera pamoka. Supratome, kad mokyklos pažanga priklauso nuo kiekvieno joje esančio asmens pažangos: tiek mokinio, tiek, mokytojo, tiek administracijos. Todėl stiprinant mokyklos bendruomenės pastangas sistemingai siekti mokinio individualios pažangos teko atnaujinti turimus susitarimus, priimti naujus ir jų laikytis. Mūsų siekis – sustiprinti mokytojų profesionalumą bei mokinių gebėjimus stebėti ir planuoti asmeninę pažangą.
Aptarti mokyklos procesai, kurie vyko tobulinant veiklas vardan mokinio asmeninės pažangos. Pasidžiaugta, jog dauguma mokytojų į(si)traukė į mokyklos veiklos bei savęs vertinimo procesus įvairiose grupėse: mokytojų, vadovų, mokinių ir jų tėvų; priimti susitarimai, kas yra gera pamoka; suvienodinta visų mokomųjų dalykų vertinimo forma, kurioje palikta vietos ir dalyko mokytojui papildyti ją savais kriterijais; pasidalinta klasių vadovų, dalykų mokytojų atsakomybėmis stebint mokinių asmeninę pažangą; pamokose suteikta pagalba mokiniams, kuriems reikalinga mokymo(si) pagalba; į mokinio asmeninės pažangos stebėjimą įtraukti tėvai (organizuojami trišaliai pokalbiai).
   Taigi, į asmeninę sėkmę veda diskusijose priimti susitarimai, pasidalintos atsakomybės bei nuolatinis bendradarbiavimas.

 Parengė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Biskienė

N13330 N13331 N13332

Lankstinukai 5-8 klasių mokinių tėvams ir mokytojams.

   Įgyvendinant projektą „Kokybės krepšelis“ ir vadovaujantis mokykloje atliktu tyrimu „5-8 klasių mokinių mokymosi ypatumai“, parengti lankstinukai mokinių tėvams ir mokytojams.

Skirtingais keliais vieno tikslo link

   Balandžio 7-ąją visame pasaulyje minima Sveikatos diena. Mūsų mokykloje ji buvo paminėta neįprastai. Mokiniams tai buvo integruoto ugdymo diena, kurią jie pradėjo kartu su mokytojomis Vida ir Sonata. Įžanginėje pamokoje nuotoliniu būdu mokiniai buvo pakviesti į diskusiją dienos tema bei supažindinti su keletu įdomesnių bet svarbių faktų. Jų pastabumas ir atidumas dienos pabaigoje buvo patikrintas protmūšyje ,,Gyvenu sveikai. Gyvenu gerai“. Po diskusijos mokiniai sulaukė mokytojų parengtų užduočių sveikatos tema.
   Penktokams užduotis rengė mokytoja Sonata kartu su mokytoju Povilu. Savo veiklas mokiniai pradėjo rytine mankšta, stebėjo ir skaičiavo, kaip keitėsi jų pulsas atliekant įvairius fizinius pratimus, analizavo jų naudą žmogaus organizmui. Šeštokams teko pasidomėti Hipokrato asmenybe, perskaityti jo priesaiką bei išgirsti ją anglų kalba. Taip pat šios klasės mokiniai klausė vaizdo reportažo apie ,,Daktarų be sienų“ veiklą ir sužinojo daug vertingos informacijos. Septintokams užduotis pateikė fizikos mokytoja Rita kartu su mokytoja Vida. Veiklų metu mokiniai lietuvių ir anglų kalbomis gilino žinias apie aplinkos taršą, rengė pristatymus anglų kalba. Aštuntokai bendradarbiavo su mokytomis Dalia ir Sonata. Šios dienos metu jie atliko klasės draugų apklausą apie sveiką gyvenimo būdą, domėjosi, ar toks gyvenimo būdas jiems yra vertybė. Surinktus duomenis mokiniai analizavo ir darė išvadas. Dešimtokai atliko mokytojų Reginos, Janinos ir psichologės Ingos sukurtas užduotis. Aptarę, kas yra sveikas gyvenimo būdas, kiek fizinė sveikata susijusi su psichine, mokiniai sudarinėjo mylimos muzikos, tinkančios aktyviai fizinei veiklai, sąrašus, įrašinėjo vaizdo įrašus, kuriuose kiekvienas išdėstė savo požiūrį į sveiką gyvenseną ir kiek ji svarbi jų gyvenime.
   Tuo metu, kai mokiniai aktyviai dirbo, mokytojai dalinosi patirtimis, kaip planuoti mokymą(si), kad kiekvienas mokinys patirtų mokymosi sėkmę, padarytų jo gebėjimus atitinkančią asmeninę pažangą. Mokytoja Vida Senkuvienė pasidalino mintimis apie tai, jog dėl diferencijavimo, individualizavimo, suasmeninimo mokytojas turėtų apsispręsti jau planuodamas pamoką: pažindamas mokinius jis turi įvertinti jų galimybes įgyvendinti mokymo tikslus ir mokymosi uždavinius.         Perteikdama savo patirtį mokytoja Regina Gintautaitė-Aželskienė patvirtino, jog jei dalis ar pavieniai mokiniai nepajėgia įgyvendinti keliamų tikslų, uždavinių arba planuojami lūkesčiai kai kuriems mokiniams yra per menkas iššūkis, ji numato skirtingas diferencijuoto, individualizuoto, suasmeninto mokymo(si) sąlygas (priemones, šaltinius, pagalbos būdus, mokymosi aplinką), į skirtingų mokinių poreikius orientuotą veiklą (mokymosi metodus), kiekvieno mokinio galimybes atitinkančius planuojamus išmokimo rezultatus bei visiems mokiniams aiškius (įsi)vertinimo kriterijus. Pradinių klasių mokytojos Jolanta Puskunigienė ir Rima Dambrauskienė pateikė nemenką šūsnį patarimų, kaip suprasti ir įgyvendinti įtraukiojo ugdymo keliamus reikalavimus, kaip juos suvokti mums patiems, mokytojams.
   Kad iš šios dienos mokytojai pasisemtų ne tik teorinių žinių, bet ir išmoktų šį tą naujo, mokytoja Sonata Čibirkienė pakvietė kolegas susikurti sau naudingą metodinę priemonę Kahoot skaitmeninėje aplinkoje ir sukurti savo pasirinktos pamokos apklausą. Žinodami, kaip šios programėlės naudojimas skatina mokinius susidomėti dalyku, ir kiek nedaug mokytojų ja naudojasi pamokose, kolegos noriai priėmė iššūkį ir azartiškai atliko skirtą užduotį. Vėliau vieni kitus pakvietė sudalyvauti savo parengtose apklausose. Geros emocijos, noras pralenkti kolegas buvo ne menkesnis nei mokiniams atliekant panašias užduotis. Ir akivaizdu, jog visi
   Išmoko tai, kas tikrai bus naudinga.
   Refleksijos metu padarėme išvadą: visi esame labai skirtingi ir keliaujame skirtingais keliais. Bet visų mūsų kelionės tikslas vienas – kiekvieno mokinio sėkmė.

Parengė anglų kalbos mokytoja metodininkė Vida Senkuvienė

Keliaujam į pajūrį

   Po ilgų mėnesių kruopštaus darbo visada laukiam poilsio. O už nuoširdų darbą laukiam atlygio. Tad minint Pasaulinę Vaikų Gynimo dieną patys darbščiausi, aktyviausi mūsų mokyklos mokiniai buvo paskatinti kelione į pajūrį. Mokinių kelionę organizuoti galimybę suteikė mokykloje vykdomas KK projektas.
   Mokiniai turėjo puikią galimybę sudalyvauti gido Igorio pamokoje apie gintaro kelią iki mūsų pajūrio, jo atpažinimą ir rinkimo paslaptis. Taip pat buvome visi pakviesti praktiškai tai išbandyti. Tądien Baltija pasitiko šaltomis bangomis, tad svarbiausią gintarų žvejybos darbą atliko pats gidas, vilkėdamas tam tinkamą aprangą. Bet jo sužvejotomis Jūratės ašaromis galėjome pasidžiaugti ne vienas. O viena mokinė savo laimikiu galės džiaugtis ir didžiuotis ilgai – jos trofėjus dydžiu sulig vištos kaišiniu.
   Nors šaltas vėjas ir bandė mums nuotaikas gadinti, o Baltijos bangos buvo greitesnės už kai kuriuos ir teko pilti vandenį iš batų, tačiau mokinių akyse spindėjo džiaugsmas, o kai kam tai buvo pirmas pasisveikinimas su gintarine pakrante. Po pasivaikščiojimo skubėjome į Klaipėdos PC Akropolis papietauti. Grįžtant namo autobuse skambėjo dainos, aidėjo mokinių juokas. Kiek daug džiaugsmo teikia tokios bendros išvykos, galima išskaityti mokinių veiduose. Verta visiems kartu stengtis ir plušėti metų eigoje, o po to kartu džiaugtis atlygiu.
Parengė mokytojos Vida Senkuvienė ir Laura Urbšytė 

 N13500 N13501 N13502 N13503

 

VILKAVIŠKIO R. KETURVALAKIŲ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO VEIKLOS TOBULINIMO PLANO, PATVIRTINTO MOKYKLOS DIREKTORIAUS 2020 M. SPALIO 16 D. ĮSAKYMU NR. V-(1.3)-103, PATIKSLINIMO NR.1, PATVIRTINTO MOKYKLOS DIREKTORIAUS 2021 M. SPALIO 6 D. ĮSAKYMU NR. V-(1.3)-103
PATIKSLINIMO NR.2

 

VILKAVIŠKIO R. KETURVALAKIŲ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO
VEIKLOS TOBULINIMO ATASKAITA (už pirmuosius veiklos tobulinimo metus; galutinė projekto ataskaita)*

 

vrs

 smsm

Kontaktai:

Mokyklos kodas 190489549
Mokyklos adresas:

Liepų g. 39,
Keturvalakių mstl.,
Keturvalakių sen.,
70321, Vilkaviškio r. sav.

Tel. 8 342 41 616

El. paštas: 

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.      

(C) Vikaviškio r. Kazimiero Baršausko mokykla-daugiafunkcis centras Keturvalakių skyrius 2012-2024. Free joomla templates | Pritaikė Giedrius Plečkaitis